Poprzednie kroniki wrzuciłem po północy, a dziś po pracy udało się znaleźć kilka "chwil" na doklejenie kolejnych przygód drużuny. Enjoy :)
Kilka kolejnych kronik. Miłego czytania.
Udało mi się wrzucić kilka zaległych kronik Tsume. W kolejce czekają kolejne, ale angażują mnie trochę MŚ w piłce nożnej :)
Po dłuższej przerwie w pisaniu kroniki, zacząłem je ponownie otrzymywać. Poniżej kolejne części przygód rodziny de Vries:
Zapraszam do przeczytania kolejnych kronik opisujących losy drużyny braci de Vries
Dzisiaj kolejna porcja kronik Tsume. Pierwsze trzy to losy drużyny opisane już Cada (postać Dalinar).
Po długiej przerwie wracamy na antenę. Ciągle gramy, ale nie pojawiały się nowe kroniki. Zapraszam do przeczytania dwóch kronik Tsume. Mam już ogarnięte kilka kolejnych, ale potrzebuję jeszcze chwili (np. rok), żeby wrzucić je na stronę.
Zachęcam do przeczytania kolejnych Kronik Dalinara, które uzupełniają opowieści Tsume. Dzisiaj kilka części, które w końcu udało mi się uporządkować i opublikować. Miłej lektury.
Sporo zmian, dodatkowych koncentracji i poprawek istniejących dla profesji Mnich. Zapraszam do działu Świat/Profesje.
Ostatnio trochę zapuściłem temat. Sesje RPG były, ale miałem mało czasu na wrzucanie kronik, które na bieżąco sprawdzam. Stąd dzisiaj aż potrójna dawka kronik Tsume. Dosłownie na dniach planuję wrzucić także kroniki Dalinara, które już mam ogarnięte, ale brakuje czasu, żeby je przerobić na html. Miłego czytania.
Dokonałem drobnych poprawek w dziale Magia. Zmiany: koszt rzucenia czarów w zbrojach (rozdział I, punkt 3) oraz wzmacnianie czarów przez maga (rozdział I, punkt 7).
Zapraszam do przeczytania kolejnych kronik Tsume pt. Powrót do Białej Osady. Wrzucam na szybko, bo ostatnio jestem trochę zagoniony, a stos kronik do przeczytania leży i czeka:)
Zapraszam do przeczytania kolejnych kronik Tsume. Jest to ostatnia opowieść z jego wspomnień z dzieciństwa, zanim wyruszył na szkolenie do górskiego zakonu mnichów. Wszystko to jest cały czas wplecione w Kronikę IV pt. "Koniec dzieciństwa i powracające wspomnienia". Kolejne kroniki, które już jakiś czas temu otrzymałem (ale oczywiście nie ogarniam czasowo i nie dałem rady przeczytać i przygotować na stronę), traktują już o wydarzeniach bieżących.
Zapraszam do zapoznania się z kolejnymi kronikami Tsume. Jest to druga część przygód naszej drużyny, ale cały czas wpleciona w Kronikę IV pt. "Koniec dzieciństwa i powracające wspomnienia". Zwracam uwagę, że Tsume wyczerpująco opisał chyba każde mniejsze i większe wydarzenie jakie zaszło w Bezimiennym Klasztorze Sierot, a później w trakcie z niego ucieczki.
Ostatnio trochę nie wyrabiam czasowo, ale na szybko chciałem wrzucić fajne kroniki Tsume, które zdołałem właśnie przeczytać. W zasadzie są to cały czas rozmyślania dot. pierwszej przygody tj. "Z deszczu pod rynnę, czyli Bezimienny Klasztor Sierot", które mocno rozwijają wydarzenia, które miały tam miejsce. A działo się.
Co odkryły dzieciaki w tajnym tunelu łączącym studnię z dolnym i górnym zamkiem? Czy zrozumieli z kim lub czym mają do czynienia?:)
Chyba mamy klęskę urodzaju. Ostatnio kroniki Tsume, a wczoraj dostałem kroniki napisane przez Cad'a (Dalinar) dot. ostatniej sesji, a jakby tego było mało Bast podesłał zaległe kroniki Kejna z pierwszej sesji. Ale na urodzaj chyba nie powinno się narzekać?:)
Jesteśmy przed kolejną sesją, która odbędzie się już jutro, a tu niczym grom z jasnego nieba, otrzymuję dwa maile z kronikami Gniewomira, znanego obecnie pod imieniem Tsume :)
Kilka dni temu rozegraliśmy sesję nr 5, a wcześniej 4. Drużyna ma już za sobą pierwszą zagadkę, pierwsze wyzwanie i mały pojedynek. Wygląda na to, że coś jest na rzeczy, jeśli idzie o śmierć ich rodziców. Ale czy aby na pewno?:) Pokażą to kolejne sesje, które rozegramy.
Tydzień temu zakończyliśmy pierwszą przygodę, po wejściu bohaterów w dorosłość. Są już po szkoleniach i mają 2-3 poziom doświadczenia, które "wykupili" za napisane kroniki i PD podczas ubiegłych sesji.
Dalinar (Cad) postanowił krótko opisać swoje losy w trakcie szkolenia u Variusa, właściciela szkoły i kompanii najemników. Znajdziecie je tutaj ->
Poznajcie Dalinar: Koniec dzieciństwa.
Dzisiaj znalazłem chwilę i wrzucam na stronę kolejny życiorys. Poznajcie Kejn'a de Vries, jednego z czwórki adoptowanych braci de Vries. Kejn de Vries jest czystej krwi elfem, rzadko spotykanym obecnie w krainach Północy - rasa ta żyje na wygnaniu, a ci, którzy zostali spotkał ciężki los z rąk władców Imperium Delidii.
Jestem pewny, że życiorys Kejna opisuje tylko początek komplikacji, z którą przyszło się mierzyć jemu i jego braciom :) Enjoy.
Witam w Nowym Roku. Dzisiaj Kroniki Dalinara z II i III przygogy pt. Ucieczka do Białej Osady i Tajemnica Białej Osady i opowieść Vernira napisane przez Cada. Niedługo wrzucę materiał od Basta dot. losów Kejna(w trakcie opracowania).
Jesteśmy po II sesji - cały czas rozgrywamy bluebooking - losy postaci z czasów ich młodości. Tym razem rodzina de Vries trafia do Bezimiennego Klasztoru Sierot, prowadzonego przez Kościół Delidii, który niesie światło i radość całemu światu :) Cad opisał jak to z tym światłem jest -> Kroniki Dalinara I.
Następna sesja wg planu 2 stycznia, więc zobaczymy czy uda się zakończyć ten etap i w następnym odcinku przejść do lat późniejszych. Pozdrawiam
Śmieszna sprawa trochę, ale udało się rozegrać pierwszą sesję po 8 latach. Chyba nie było tragicznie:) Póki co jest trochę tajemniczo, bo gracze rozgrywają przygody jako dzieci (blue booking), żeby trochę zcementować ich przeszłość i przyszłość. Sami rzucili taki pomysł i jakoś poszło.
Reaktywacja.
Poniżej dwie ostatnie z napisanych Kronik Radagasta. Od tego czasu rozegraliśmy kilka przygód, które póki co jednak nie zostały opisane. Miejmy nadzieję, że ukażą się w najbliższej przyszłości ;)
Po długim okresie wracam do dodawania kronik na stronę. Dzisiaj kolejne kroniki Radagasta:
Trochę się nudziłem i postanowiłem uprościć komunikację na stronie. Zamiast śmiesznych linków do poszczególnych działów wrzuciłem całą stronę do mniej śmiesznych ramek:)
Dziś Kroniki Radagasta, Gotha, Gotreka i Nandina - głównie dla przypomnienia kampanii dla graczy. Toporne poruszanie się po stronie nadal pozostaje. sorry :)
- Goth un Nathrek;
Hej ludzie. Próbuję zreanimować stronę. Gdybym się nie wpieprzył w jakieś ASP NET tylko od samego początku zrobił to w html to nie byłoby dylematu
czy mam się tykać tego gówna:) No ale że Polak mądry po szkodzie to jest jak jest.
Po tym przydługim wstępie, który pojawił się po 1,5 rocznej przerwie chciałem dodać jeszcze, że zreanimowałem metodą idioten toporen kilka działów strony:
Dzisiaj kolejne Kroniki Radagasta, które ponad miesiąc leżały u mnie na dysku i nie miałem kiedy ich wrzucić na stronę. Zapraszam:
Z powodu braku czasu w ostatnich miesiącach na stronie nie pojawiła się żadna aktualizacja. Mam wakacje, sesja prawie za mną, więc powoli będę się starał odrabiać zaległości. Dzisiaj cała seria Kronik Radagasta, do których przeczytania zachęcam:
Sesja i nowy semestr na uczelni skomplikował mi trochę życie - tzn. mój czas został poważnie ograniczony. Na dodatek wygrałem klucz do bety Starcrafta (który jest cudooowny:P), co oczywiście także przełożyło się na częstotliwość update'owania strony. Dziś odrabiam zaległości - zapraszam do zapoznania się z kronikami moich graczy z ostatnich paru-kilku sesji:
Dzisiejszego dnia mamy wysyp kronik. Swoje opowieści przysłali mi Nandin la Pass (Prosiak) i Goth un Nathrek (Cad). Poniżej lista 4 nowych kronik:
W końcu udało mi się przeanalizować wszystkie Atuty, poprawić je i do kazdego z nich dopisać co dają konkretne poziomy rozwinięć. Oprócz tego poprawiłem kilka Atutów, które są teraz składniej i prościej opisane (zamiast strony a4 jest krótki opis co okładnie daje dany Atut). Lista poprawek:
W kolejce już od jakiegoś czasu czekały nowe Kroniki Radagasta, ale jakoś nie miałem czasu przygotwać materiału i wrzucić na stronę. Dzisiaj postanowiłem to odmienić i oto możecie cieszyć swoje oczy dwoma częsciami kronik autortswa Radagasta (Bast).
Spokojnie, spokojnie - nic nie uwaliłem w Atutach... :) W tabelce Atutów pojawiło się małe usprawnienie - klikając na dany Atut z tabeli można skoczyć bezpośrednio do opisu tegoż Atutu. Działa to także w drugą stronę - można powrócić do listy w tabeli klikając na link w opisie Atutu.
Ostatnio było dużo poprawek mechaniki i trochę nowości w tej materii. Dziś dla odmiany coś relaksującego, czyli Kroniki. Są to trochę zaległe już Kroniki Nandina pt. „Kłopoty w Baronii Świątynnej”. Zaległe, ponieważ drużyna dotarła w końcu do Miasta Mgieł, a "Baronia Świątynna" miała miejsce jakieś 3 przygody wstecz. Gorąco zachęcam do zapoznania się z tą przygodą z perpektywy Nandina, pozwoli Wam to trochę bardziej poznać jego podejście do pewnych spraw. Życzę miłego czytania.
- Darmowa Modlitwa - teraz jest Atutem, który można rozwinąć - nie jest zależna od Atutu Kontemplacja;
Lista nowych Atutów (Specjalnych):
Zmiany w Atutach:
Lista zmian i nowości:
Dzisiaj dokończenie przygody pt. „Kłopoty w Baronii Świątynnej”, która działa się przez 2 sesje. Pierwszą część w wydaniu Radagasta mogliście już czytać 2 tygodnie temu, dzisiaj przedstawiam drugą. Chciałem jeszcze zaznaczyć, że zdecydowałem się nie dzielić tej przygody na 2 osobne części Kronik - powód jest prosty: przygoda nie była epicka, ani przesadnie długa. Dlatego też dokleiłem drugą część Kronik Radagasta do pierwszej i tak powstała jedna, dłuższa Kronika. Jeśli chodzi o Kroniki Gotha, który nadesłał mi w międzyczasie dwie Kroniki dotyczące Baronii Świątynnej, to jego pamiętniki także znajdziecie w jednej części. Życzę miłego czytania po zapewne wyczerpujących świętach :)
Zapraszam do zapoznania się z Kronikami Radagasta z przedostatniej sesji. Tytuł przygody brzmi „Kłopoty w Baronii Świątynnej” i niebawem powinna się ukazać druga część tej opowieści, ponieważ 2 dni temu drużyna ją ukończyła. No, ukończyła to za dużo powiedziane (tutaj nie ma game over - chyba, że drużynie się zemrze), ale zakończyła jej pewien etap;) Zapraszam do czytania.
Zgodnie z hasłem "potrzeba matką wynalazków" wprowadziłem do systemu nową Cechę, Percepcję, która zastępuje relikt starego systemu ADiD jakim był "współczynnik" Zaskoczenie. Nie dość, że większość postaci miało go na poziomie "0" (słownie: zero), to jeszcze praktycznie nie był wykorzystywany (według systemu cecha ta miała odpowiadać za szukanie ukrytych drzwi itp. :> ).
Przy okazji pogrupowałem Cechy na Główne (Siła, Zręczność, Kondycja, Inteligencja, Mądrość i Charyzma), Dodatkowe (Szybkość, Percepcja, Uroda) i Specjalne (Inicjatywa, Wytrzymałość, PSC i cała reszta).
Ostatnio do drużyny dołączył ponownie gracz, o wdzięcznie brzmiącym pseudonimie Prosiak. Jak zapewne pamiętacie postać Prosiaka, Gotrek un Nathrek - syn Gotha, zakończyła swoje przygody po wypadku w walce z towarzyszem z drużyny, Dinem. Prosiak zatem postanowił nie tworzyć postaci od zera, tylko wrócić do postaci, którą przestał grać dobrych kilka lat temu. Nandin la Pass, bo tak się owa postać nazywa, został odstawiony na półkę po tym jaka cała drużyna, z którą wtedy podróżował, zginęła w Navarze. W owej drużynie podróżował między innymi elf Lyrralt, którego przygody możecie przeczytać także na tych stronach.
Uff z radością chciałem powiedzieć, że od dziś wszystkie zaległe Kroniki Radagasta zostały uzupełnione. Teraz wszystko jest w tych oto archiwach;)
- dodanie poziomów Atutu,
Moja drużyna ukończyła w ostatnią niedzielę przygodę pt. Między młotem a kowadłem. Przygoda rozgrywała się w miasteczku górniczym Ernes i dotyczyła ujęcia (a w rzeczywistości ubicia) pewnej osoby, która miała przekazać Świątyni Białego Wilka informacje mogące pogrążyć drużynę. Problem w tym (dla Świątyni he he), że ludzie którzy mieli ująć tego informatora to właśnie nasza drużyna - i stąd ten tytuł przygody;)
Ostatnimi czasy byłem trochę zajęty, ponieważ zmieniłem stan cywilny na "żonaty":). Dlatego też z powodu braku czasu i przedłużającego się upojenia alkoholem na stronie pojawiło się mało nowości.
Ostatnio zauważyłem nawet, że poprzednie 3 newsy miały datę listopadową, zamiast październikowej, kiedy rzeczywiście się ukazały. Widocznie byłem już wtedy w szoku przedślubnym :)
Lista poprawek:
Dzień dobry. W dzisiejszym odcinku doczekaliśmy się w końcu kronik Radagasta opisujących przygody drużyny w zatopionej Cytadeli Burz. Mogliście co prawda przeczytać o tym w kronikach Gotha, ale Radagast obszerniej opisał losy drużyny.
Oprócz jak zwykle wysokiego poziomu kronik Bast (Radagast) napracował się nad mapami Cytadeli Burz, które na pewno ułatwią wam rozeznanie w nieco rozbudowanej sieci pomieszczeń (bez mapy ciężko byłoby się zorientować, które pomieszczenia kronikarz miał na myśli). Zapraszam zatem do czytania i czekamy na kolejne kroniki:
Dziś kolejne kroniki, które wyszły spod pióra Radagasta, nekromanty. Kiedy spalono ciało Gotreka un Nathrek i wydawało się, że nastanie czas spokojnej żałoby, drużyna znów musi działać. Tym razem dopadają ich echa wydarzeń z przeszłości, w których czynnie uczestniczyli. Jeszcze nie wiedzą, że zostali rzuceni w sam środek pożaru, okaże się to w następnej przygodzie - pytanie tylko czy uda im się go ugasić w zarodku, czy może wybuchnie on ze zwielokrotnioną siłą. Kolejne etapy tej przygody dalej rozgrywamy i sam jestem ciekaw jak się to wszystko zakończy :)
Lista poprawek:
Zapraszam magów do zapoznania się z nowym Atutem pt. Wyczucie magii. Magowie i magowie specjaliści otrzymują ten Atut oczywiście za "darmo", a Magowie Walki i Bardowie mogą wykupić go za 1 Punkt Atutu.
Był taki fajny film z Rutgerem Hauer'em (tak tak, miał fajne filmy) pt. "Krew Bohaterów". Nie wiem czemu, ale śmierć Gotreka boleśnie skojarzyła mi się z owym filmem. Musicie wiedzieć, że jeden z członków Drużyny Cienia (tak się zwie kompanija moich graczy) zginął. Lorsh zabrał w swoje objęcia Gotreka, maga walki i syna Gotha, kapłana Lorsha. Była to dla mnie przykra sesja, bo stało się to w dosyć przypadkowych okolicznościach - mianowicie drużynowy kompan Gotreka, Din, pojedynkował się z Gotrekiem i przypadkowym pchnięciem go zabił. Zapytacie czemu się pojedynkowali, co ich poróżniło? Nic, był to pojedynek turniejowy, na drewniane (acz ciągle niebezpieczne) miecze. Din cudem trafił krytycznie w Gotreka i... wyrzucił najmocniejszego krytyka... Nawet po takim straszliwym trafieniu Gotrek miał szansę (małą, ale miał), aby przeżyć, ale tego dnia Lorsh nie był łaskawy dla maga - zabrał go do swojego królestwa, aby po jego prawicy walczył w Wiecznej Wojnie. Tak zginął mężny Gotrek, zwycięzca elitarnego Turnieju Miasta Mgieł, Fechmistrz Zakonu Węży, Mag Walki, wychowanek Akademii Lupis, syn Dłoni Lorsha, Gotha un Nathreka... Nie chciałem o tym w ogóle pisać, ale ciężko przejść obojętnie obok takiego wydarzenia (nawet jako MG).
Witam i zapraszam od razu do działu kronik. Ostatnio sporo się działo na sesjach, ale póki co zapraszam do zapoznania się z losami drużyny sprzed 2-3 sesji. Od Gotreka znajdziecie tu trochę przemyśleń dotyczących wiary i swego ojca Gotha. Nie mam zbytnio czasu opisywać co znajdziecie w środku, mogę tylko powiedzieć, że na pewno jest bardzo ciekawie. Miłego czytania.
Dziś troszkę specyficznej mechaniki jaką jest mechanika walki na pięści i zapasy. Ten typ walki jest rzadziej spotykany niż "młócenie się" na miecze [ :) ], ale zdarzają się sytuacje, kiedy przydałoby się rozegrać taki pojedynek.
Dzisiaj Kroniki Gotha i Radagasta, w których Cad opisał ostatnią przygodę jaką rozegraliśmy a Radagast kontynuuje według chronologii losy drużyny sprzed kilku przygód (w tym tempie szybko dojdzie do aktualnych przygód). Drużyna, dzięki koordynatom Taurusa oraz potężnym mocom Lorsha, w końcu dociera do podwodnej Cytadeli Burz leżącej 200 metrów pod wodą i dostaje się do środka. W środku okazuje się jednak, że konstrukcja Cytadeli zbudowanej przez rasę olbrzymów wygląda całkowicie inaczej niż myślała nasza drużyna. Nie są to podziemia ze skarbami za każdą ścianą, nie ma tam niezliczonej ilości potworów, nie ma wskazówek przeznaczonych dla ludzi. Pismo, które tam odnajdują jest im nieznane i obce, tak samo jak technologia, którą tam zastają. Kim była ta stara rasa i dlaczego pozostawiła tak wspaniały twór jak Cytadela na dnie morza? Skąd w Cytadeli znalazły się ludzkie wytwory magii i co robi tam przedmiot o niemal artefaktycznej mocy, który tłumi prawie wszelką magię? Czy to zabezpieczenie przed magicznym lokalizowaniem budowli, jej eksploracją? A może Cytadela skrywa bardzo dawną tajemnicę, której lepiej nigdy nie poznać? Czy drużyna zrozumiała co tam głęboko pod wodą się dzieje? Chyba nie (i tak miało po części być)... ale zapraszam do kronik:)
Zapraszam do zapoznania się z kroniką kolejnej przygody, opisanej przez Radagasta. Przygoda ma miejsce zaraz po ucieczce drużyny z Orkan Kazar i wyruszeniu do Zaihary. Zbiegli więźniowie z obozu splądrowali i spalili miasteczko Itzen, które znajdowało się niedaleko i rozwścieczyli władze Zaihary rozruchami i grabieżami na południu prowincji. Zaihara jest postawiona w stan najwyższej gotowości, a kolejne kompanie karne zostają wysłane na południe, aby stłumić rozruchy. Drużyna musi bardzo uważać, aby nie została połączona z tymi wydarzeniami - dlatego do miasta wchodzą podzieleni na dwie grupy. Do tego wszystkiego okazuje się, że agenci rozbitej siatki szpiegowskiej Mordrokka rozgrywają od dłuższego czasu własną grę, niekoniecznie taką jak się wydawało naszej drużynie...
Kilka zmian:
Po dłuższej przerwie spowodowanej jak zwykle brakiem czasu dziś sporo materiału. Poniżej znajdziecie 8 (słownie osiem) kolejnych Kronik Radagasta. Kroniki zakończyły się w połowie przygody w Gerdenburgu, a tutaj przedstawione opisują losy drużyny od tamtego czasu aż do spotkania z Demonologiem Astimmorem w Zaiharze. Zarezerwujcie sobie sporo czasu na czytanie, bo jest tego naprawdę dużo.
Ostatnimi czasy miałem sporo problemów z hostingiem strony w serwisie qsh.pl - strona bardzo często nie działała z powodu awarii, a jak już działała to koszmarnie wolno - zresztą sami wiecie...
W kolejnej kronice Gotha możecie dowiedzieć się jak wyglądało spotkanie z Demonologiem, ponieważ w końcu do niego doszło. Na spotkanie wybrał się Goth, jego syn Gotrek oraz Radagast. Jak to wszystko wyglądało i jak zaczęła się podróż do obozu pracy Orkan Kazar, gdzie drużyna planuje odbić przywódcę szpiegów, Taurusa, możecie przeczytać w kronice pt. Zaihara i Demonolog II.
Postanowiłem przeredagować i troszkę przebudować rozdział "Walka". Poniżej lista zmian:
Postanowiłem uprościć i ujednolicić system rzucania czarów. Do niedawna czary matrycowe testowało się "dziwnym" rzutem na Punkty Magii, a czary pozamatrycowe na Inteligencję.
Teraz czary matrycowe i pozamatrycowe sprawdza się Testem Atutu opartym na Inteligencji. W przypadku czarów pozamatrycowych nic się nie zmieniło, dalej za każdy Krąg czaru pogarsza się szansę na wykonanie Testu o 1. Czary matrycowe zaś mają to do siebie, że wykonuje się Test Atutu bez żadnej modyfikacji.
Drużyna przybywa w końcu do Zaihary, rządzonej przez Legata Burz Ifresha, w celu odkrycia zatopionej przez Stratosa Cytadeli Burz. W międzyczasie drużyna próbuje odnaleźć demonologa Astimmora, który ponoć jest w stanie wypędzić Duchy, które opanowały ciało i umysł nekromanty Radagasta...
Wczoraj rozegraliśmy już II część tej przygody. Oj działo się, działo... :) Tymczasem polecam zapoznać się z pierwszym pobytem drużyny w Zaiharze, ponieważ wydarzenia, w których biorą udział będą miały wpływ na dalsze ich przygody. Zapraszam do Kroniki Gotha pt. Zaihara i Demonolog I.
Ponownie zapraszam do działu Kronik i zapoznania się z Kronikami Gotha. Dziś dwie nowe Kroniki:
W dziale Kronik pojawiły się ostatnie cztery Kroniki Gotha. Są to:
Zmiany Akcji Bitewnych:
Ostatnio brakuje mi czasu dosłownie na wszystko. Praca, uczelnia, treningi i życie prywatne nie pozwalają na zbyt wiele RPG. Korzystając z krótkiej przerwy w pracy chciałem zaprezentować zaległą przygodę Gotreka w Zakonie Węży - został tam Fechmistrzem, jednym z nielicznych jacy chodzą po ziemiach Tragonii. Gotrek wrócił już do drużyny i opowiedział jej o swych przygodach. Opowieść ta dla przypomnienia dla mej drużyny i ew. zainteresowanych pojawia się właśnie w dziale Kronik. Pozdrawiam.
W Kronice pt. "Twierdza na Skarpie I" pojawiła się mapka więzienia, do którego dostała się drużyna w owej przygodzie. Mapka powstała dzięki relacji zbiegłego więźnia i została nędznie wyrysowana przez Mistrza Gry (czyli mnie, he he) - Bast spędził sporo czasu, żeby ową mapę przedstawić w wersji elektronicznej, w jakości nieporównywalnie lepszej i przystępniejszej niż moje wypociny:) Za jego pracę jestem mu bardzo wdzięczny, a Wy możecie zobaczyć gdzież to "Drużyna Cienia" błądziła...
W końcu doczekaliśmy się kolejnej opowieści o mrocznym Gerdenburgu autorstwa Radagasta (Bast) - zapraszam wszystkich do zapoznania się z Kroniką Gerdenburg i Twierdza na Skarpie I.
Oprócz tego Bast uraczył nas bardzo fajną mapką owego miasta - polecam zapoznać się z legendą dotyczącą mapy, łatwiej będzie się Wam wczytać w Kroniki:) Mapa znajduje się w rozdziale razem z Kroniką. Bast pracuje także nad drugą częścią tej przygody (także rozgrywanej w Gerdenburgu), ale będziecie musieli troszkę poczekać na jej umieszczenie na stronie. Powód: wydarzyło się kilka rzeczy, o których reszta drużyny nie powinna i nie może wiedzieć. Mamy przecież dla nich kilka mrocznych i paskudnych niespodzianek... Prawda?
Dobrych kilka miesięcy temu zaprezentowałem Wam najstarsze Kroniki z naszych przygód. Były one prowadzone przez Cada i dotyczyły wspaniałych przygód jakie przeżyła jego postać, Lyrralt z Tales - elfi Fechmistrz.
Na tamtych Kronikach się nie skończyło, udało mi się poprawić i poukładać kolejne części, które leżały u mnie na dysku - niestety były w takim stanie, że ciężko było cokolwiek z nich wywnioskować osobie niezorientowanej, dlatego byłem zmuszony pouzupełniać niektóre nazwy i wydarzenia.
Dziś prezentuję 12 kolejnych części przygód Fechmistrza Lyrralta, najemnika Bagriela (DarkElf), złodzieja i maga Nandina (Prosiak), druida Lathaniela (Bast) i czarownika Gurney'a (Sarak).
Kilka drobnych poprawek:
Tak jak ostatnio zapowiedziałem, w tym odcinku kolejne części przygód "Drużyny Cienia" przedstawione przez nekromantę Radagasta. Z przygody na przygodę robi się ciekawiej i mimo że wszystkiego jeszcze nie widać, to już niebawem wiele się wyjaśni. W opracowaniu przez Basta są jeszcze 2 kroniki dotyczące mrocznego Gerdenburga, gdzie drużyna spędziła trochę czasu.
Sami zobaczycie w swoim czasie w jakim kierunku powoli zmierza nasza drużyna...
Muszę przyznać, że kolejne sesje ciekawie wychodzą - może nie zawsze wszyscy są zadowoleni, ale tak to już jest. Ostatnia sesja nawet mi się podobała, sensownie wyszła i wszystko powoli układa się w całość (dla graczy) - może to dlatego, że stopień trudności i skomplikowania został zredukowany? Koniec myśli i wywodów, zapraszam do przeczytania kolejnej części przygód "Drużyny Cienia" widzianej z oczu Radagasta.
Przygoda zwie się Śledztwo w Erdor I i jest to oczywiście kontynuacja wcześniejszego wątku. W opracowaniu u Basta leżą prawdopodobnie kolejne części: Śledztwo w Erdor II i dwie sesje rozegrane w mrocznym mieście Gerdenburg (sami zobaczycie w swoim czasie co w tym mieście jest nie tak:) ).
Po dłuższej przerwie w graniu, a będzie tego ze dwa miesiące, przystąpiłem do prowadzenia sesji w nowym roku. Narazie rozegraliśmy 2 sesje i muszę przyznać, że całkiem nieźle wypadły - obawiałem się, że po tak długiej przerwie wyjdzie totalna klapa, ale moi gracze nie zawiedli. Na początku wszyscy, łącznie ze mną, mieliśmy objawy amnezji pospolitej, ale szybko wróciliśmy na normalne tryby gry.
Tak długa przerwa w graniu nie rozkojarzyła na szczęście graczy i jak narazie wszystko jakoś się kręci - mam tylko nadzieję, że obecny rok, w przeciwieństwie do ś.p. roku 2008, będzie lepszy i bardziej obfity w rozgrywki - myślę, że większość graczy tego sobie życzy.
Witam, chciałem poinformować, że strona, mimo że nie uaktualniana od dłuższego czasu, cały czas działa i będzie rozwijana. Powodem braku nowych wątków z mojej strony jest przeprowadzka i urządzanie mojego nowego mieszkania. Myślę, że po nowym roku wszystko już wróci do normy. Tymczasem życzę udanej imprezy sylwestrowej i straszliwego obżarstwa świątecznego. Houk!
Dzisiaj chciałem przedstawić kolejną część kronik, prowadzoną przez Basta dla swojej postaci Radagasta - nekromanty. Cad (postać Goth'a) opisywał już tę przygodę, jednak zawsze polecam, aby spojrzeć na to co rozgrywało się na sesji z innej perspektywy - czyli z oczu innego gracza. Zapraszam zatem do zapoznania się z kroniką pt. Kuźnia Dusz widzianą z oczu nekromanty Radagasta.
Witam serdecznie i od razu zapraszam do działu Atuty, gdzie opisano dwa nowe Atuty przeznaczone dla Kapłana: Tworzenie błogosławionych przedmiotów i Tworzenie błogosławionych zwojów.
Zapraszam do działu Kronik, gdzie można zapoznać się z Kronikami Gotha z dwóch ostatnich sesji pt. Kuźnia Dusz oraz Erdor i Świątynia Wilka. Pierwsza z Kronik opisuje wyprawę drużyny do tajemniczego Kowala Dusz po Run Zranień, a druga to początek dłuższego epizodu, który rzuca drużynę na ziemie Ligi Lansgardu, potężnej Gildii Kupieckiej, która ma ogromne wpływy w każdym z Pięciu Państw-Miast Lansgardu. Drużyna trafia do pierwszego z Państw-Miast, Erdor i od razu wpada w intrygę powiązaną z Kościołem Lorsha, wampirami i ... być może czymś jeszcze. Celem drużyny jest Państwo-Miasto Zaihara, gdzie leży ponoć Amulet-klucz Żywiołu Wody, po który wysłał ich Mordrokk - najemnik Władcy Mgieł. Jednakże, aby dostać się do Zaihary drużynę czeka jeszcze wiele przygód i przeszkód - póki co wszyscy mają zamiar spędzić zimę w spokojnym miejscu, aby na wiosnę odnaleźć zatopioną Cytadelę Burz w Zaiharze. Ale czy uda im się znaleźć takie miejsce w Lansgardzie i nie angażować się w poboczne przygody? Poczekamy zobaczymy...
Witam po dłuższej przerwie. Strona nadal działa i będzie działać, a projekt DC jest rozwijany. Po prostu przez ostatnie tygodnie nie miałem czasu na update'y i pracę nad stroną - trochę mam spraw na głowie, ale od grudnia wszystko powinno się wyprostować.
Witam na nowym serwerze. Przeprowadzka spod adresu http://daim.aspnet.pl/ zakończyła się i od teraz strona widnieje pod tym adresem (http://daim.qsh.pl/default.html). Przeprowadzka odbyła się z powodu zakończenia świadczenia usługi free hostingu przez serwis "hostedwindows". Wszystko powinno działać poprawnie, ale gdybyście znaleźli jakieś błędy to proszę o maila.
W dzisiejszym odcinku Kroniki ze swojej ostatniej sesji przedstawiają Radagast i Goth. Przygoda rozegrała się w Mieście Mgieł, w którym od dłuższego czasu przebywa drużyna i dotyczyła spotkania z człowiekiem, którego od dłuższego czasu nasza grupa poszukiwała: z żołnierzem Władcy Mgieł, Mordrokkiem. Jeśli jesteście ciekawi jak to się skończyło, zapraszam do lektury.
Czasem pojawia się konieczność dokładnego wyliczenia ile metrów postać jest w stanie przejść w czasie walki. Pojawiają się pytania czy zdąży zaatakować albo chociaż podejść do przeciwnika. Odpowiedzią na to jest tabela przy opisie Cechy Szybkość (II tabela pt. "Walka: Szybkość a Inicjatywa").
Zapraszam do zapoznania się z XII Kroniką Radagasta, która opisuje Turniej Zakonu Węży rozgrywający się w Mieście Mgieł. W turnieju tym uczestniczył Gotrek, syn Gotha.
Zapraszam do przeczytania XXIII Kronik Gotha, które opisują ostatnią sesję jaką rozegraliśmy ponad tydzień temu. Przygoda toczyła się w dalszym ciągu w Mieście Mgieł, którego władcą jest tajemniczy Mag z Wieży, a Kroniki opisują przebieg Turnieju Zakonu Węży, w którym uczestniczył Gotrek, syn Gotha. Czy Gotrekowi udało się zdobyć główną nagrodę? Sami zobaczcie.
Ostatnio dostałem nieciekawą wiadomość od serwisu, który zajmuje się hostingiem mojej strony: "darmowy hosting strony wygaśnie 7 października". Niestety podczas zakładania strony na tym serwerze nic nie wspomniano o likwidacji darmowego hostingu - tym bardziej się zdziwiłem tą nagłą wiadomością. Nie pozostaje nic innego jak przenieść stronę na inny serwer świadczący darmowy hosting ASP lub kupić pakiet komercyjny (cena nieciekawa). Aktualnie rozważam różne możliwości, zobaczymy co pokaże przyszłość. Pragnę zatem wszystkich poinformować, że strona w październiku dalej będzie działać, ale na pewno pod innym adresem (i mam nadzieję, że przy okazji szybciej będzie się ładować - aktualnie, krótko mówiąc, jest porażka). Adres, pod który zostanie przeniesiona strona, zostanie podany, gdy już zapadną jakieś konkretne decyzje - póki co strona działa na normalnych zasadach. Pozdrawiam.
- Rozdział Akcje Bitewne został przerecenzowany i poprawiono drobne nieścisłości, które się tam znalazły. Dodano funkcjonalny pasek skrótów, który podzielono na Akcje Bitewne Zwykłe, Specjalne, Walkę Wręcz i Walkę konną. Akcje Bitewne Zwykłe są dostępne dla wszystkich, a Akcje Bitewne Specjalne zależą od szkoleń, profesji, a czasem rasy. Dodałem opisy i zasady traktujące o walce wręcz, wcześniej tego nie było, a czasem trzeba "kogoś trzasnąć" prawda? Ostatnia grupa to Walka konna - tutaj nic się nie zmieniło, oprócz dodania kolejnych punktów na pasek skrótów po lewej stronie.
Wczoraj po raz kolejny z Cadem i Prosiakiem testowaliśmy Magię i tak jak obiecałem rozdział ten zostaje ukończony otrzymując wersję 1.0. Oto zmiany, które poczyniono po testach:
Poźna już godzina, bo po północy - ostatnio tylko poźnym wieczorem znajduję czas wolny. Zapraszam do działu Kronik i zapoznanie się z kolejnymi częściami Kronik drużyny Gotha, Gotreka, Ziriel, Radagasta i Dina:
Wczoraj przeprowadziłem testy walki pomiędzy moimi graczami. Mag Walki był profesją zbyt silną, niezbalansowaną. Przy okazji wyszło, że Zabójca ma zbyt duży dodatek do sztyletów. Poniżej lista zmian:
Ostatnio moi gracze zalali mnie falą Kronik - odrabiają zaległości z poprzednich przygód, żeby zrównać się z przygodami, które rozegrali niedawno i pisać na bieżąco. Niektórzy (np. Cad, który prowadzi postać Gotha) ukończył opisywanie ostatniej przygody, zaś Prosiak (postać Gotreka) i Bast (postać Radagasta) postanowili najpierw uzupełnić brakujące Kroniki, co im się już prawie udało. Poniżej wymieniam tytuły Kronik, które ostatnio zostały dodane do działu Kronik:
Zapraszam do działu Kronik - ukazała się tam XVI część Kronik Gotreka pt. Droga do Paddar. Prosiak, prowadzący Gotreka, idzie jak burza i brakuje mu jeszcze dwóch Kronik, żeby nadrobić zaległości, resztę mi już podesłał, ale ukażą się one dopiero na tygodniu (Morderstwo w Virk oraz W drodze do Dirdighen). Oprócz tego pojawiło się kilka drobnych zmian na stronie:
Trochę zmian:
Dziś sporo Kronik. Najpierw stare i poprawione wydanie Kronik Lyrralta, elfa i Łowcy, którego prowadził Cad kilka lat temu:
Zapraszam do działu Kronik, a konkretnie do opisu przygód spisanych przez Cada, który to prowadzi postać Gotha - kapłana boga wojny - Lorsha. Kroniki XX zatytułowane "Przywołanie Potwora" opisują dosyć nietypowe (no tak, w końcu moje) podejście do pewnego czaru o tym samym tytule. Zresztą poczytajcie sami:), tym razem przywołanymi potworami okazali się moi gracze. Kroniki XXI zaś traktują o Inicjacji, którą musiał przejść Gotrek syn Gotha. Inicjacji, aby stać się mężczyzną według prawa rodu un Nathrek. Jaka to była Inicjacja i jak to się skończyło, Goth opisał w kronikach. Dodatkowo ten rozdział kronik opisuje przygodę i poszukiwanie 4 świętych amuletów kapłańskich bogini Arianne. Zapraszam.
Magia zostaje poprawiona i zyskuje status 0.6. Testy wersji beta są na ukończeniu, po 2-3 sesjach z moimi graczami i burzy mozgów ukażą się ostateczne poprawki.
Być może będzie spory przeskok numeracji (z 0.6 na 1.00) - wszystko się okaże po ostatecznych testach. Tymczasem lista poprawek:
Do tego update'a przygotowywałem się wiele tygodni, ale w końcu jest. W dziale Rasy przedstawiam opis siedmiu ras dostępnych dla graczy. Są to Krasnoludy, Gnomy, Niziołki, Elfy, Półelfy, Orki i Ludzie.
Każda Rasa jest w pełni opracowana i dostosowana do mechaniki Dziedzictwa Cieni. Część opisów pozostała tak jak w ADiD II Edycja - ale nigdy nie wypierałem się z jakiego systemu wywodzi się DC. Opisy opisami, ale mechanika jest równie ważna, jeśli nie ważniejsza - balans pomiędzy poszczególnymi klasami i rasami musi być solidnie opracowany, bo inaczej każdy by grał Elfem Magiem:)
Zastrzegam sobie, że drobne zmiany w mechanice poszczególnych Ras mogą nastąpić - czyli standard. Informacja o tym pojawi się wtedy w aktualnościach.
Zapraszam do zapoznania się z kolejnymi dwoma profesjami, tym razem są to Wojownik i Paladyn - klasy dobrze znane miłośnikom RPG w światach fantasy. Obie klasy zostały dostosowane do mechaniki Dziedzictwa Cieni, każda ma sporo ścieżek rozwoju i możliwości. Uzupełniłem także u Maga Walki i Zabójcy wymagania jakie trzeba spełnić, aby postać mogła obrać taką profesję. Jak starczy czasu to niebawem ukażą się kolejne profesje i może coś jeszcze...
W dzisiejszym odcinku przedstawiam dwie w pełni opisane profesje dostępne dla graczy: Zabójcę i Maga Walki. Klasy te umieszczam jako pierwsze, ponieważ nie ma ich w standardowym podręczniku do Advanced Dungeons and Dragons. Profesję Zabójcy parę lat temu zaproponował jeden z moich graczy, Prosiak, i po burzy mózgów, wspólnych pomysłach, powstał właśnie Zabójca. Prosiak od razu zrobił nową postać, która nazywała się Kriss Lazarus i była przedstawicielem owej profesji. Kriss jednak był nietypowym Zabójcą, różniącym się nieco sposobem bycia od większości zawodowych morderców... eh zresztą poczytajcie sami - warto.
Po długiej przerwie Cad w końcu wyłuskał coś od siebie i dziś możemy przeczytać XIX część kronik Gotha, kapłana i wiernego sługi boga wojny, Lorsha. Szkoda, że brakuje ostatnich 10 części kronik w pamiętniku, ale części przygód Gotha można dowiedzieć się z kronik jego syna, Gotreka i nowego towarzysza drużyny, nekromanty Radagasta. Zapraszam zatem do lektury w ten leniwy wakacyjny czas:).
Zapraszam wszystkich do działu Kronik i Życiorysów, gdzie można przeczytać o przygodach Radagasta. Bast, który odgrywa postać nekromanty, Radagasta, poświęcił sporo czasu, żeby opracować te kroniki, ale było warto... Nie będę nic dodawał, radzę samemu przeczytać, są świetne. Czekamy na kolejne!
Pojawiła się nowa, malutka funkcjonalność w kronikach graczy. Jeśli tą samą przygodę opisuje dwóch graczy, to kroniki te są ze sobą bezpośrednio zlinkowane - pod każdym tytułem kronik są rozpisane postacie, które brały w niej udział i jeśli przy którymś imieniu widnieje gwiazdka (takie coś: "*") to po kliknięciu na to imię można zapoznać się z kronikiami tej postaci dotyczącymi tej samej przygody.
Niestety nie przy każdych kronikach są odnośniki do innego punktu widzenia (czyli kronik innego gracza), ponieważ moi gracze zwykli pisać kroniki okresowo - czyli albo piszą na okrągło albo mają to totalnie gdzieś i nie piszą w ogóle - stąd te dziury w rozdziałach drużyn. Być może dzięki tej nowej funkcjonalności niektórzy gracze przypomną sobie stare przygody opisane przez kolegów z drużyny i uzupełnią swoje kroniki - kto wie...
Zauważyłem spore trudności wśród moich graczy, gdy rzucali czary z Amuletów na przemian z główną pulą Punktów Magii. Wyraźnie się gubili, nie wiedzieli jakie modyfikatory stosować, w zasadzie czasem nie rozumieli co robili. Dlatego postanowiłem uprościć jeden z aspektów Magii - Amulety. Od teraz z Amuletów można rzucić tylko czary pozamatrycowe i nie można ich wzmocnić. Czyli jeśli rzucamy czar z Amuletu to rzucamy na odpowiedni Atut (w tym przypadku Tkanie Magii z Amuletów) pomniejszony o Krąg czaru (ponieważ przy czarach pozamatrycowych zawsze jest kara do testu). To tyle - jeśli rzut wyjdzie to i czar wychodzi, jeśli nie wyjdzie to czar się nie udał - żadnych kombinacji z używaniem Matrycy, wzmacnianiem czaru, czy też zmodyfikowanym Kosztem czaru. Prosta sprawa!:)
Witam po dłuższej nieobecności, która była spowodowana moim urlopem i sprawami pourlopowymi:). Wczoraj graliśmy sesję RPG (drugą od ostatniego newsa) i szczególną uwagę zwróciłem na magię i jej balans - cały czas jest to wersja beta, którą poddajemy testom. Oprócz kilku drobnych błędów, które zauważyłem, w oczy rzuca się zbyt duża ilość Punktów Magii, co jest powodem "walenia" czarami jak z karabinu, bez żadnych konsekwencji. Spokojnie jednak, jeszcze 1-2 sesje i myślę, że będę miał już dokładny pomysł o ile zmniejszyć startową liczbę PM (bo to, że zostaną one zmniejszone to juz pewne). Waham się w liczbach od 2 do 5 - czas i doświadczenie pokażą jak to będzie wyglądać w fazie końcowej. Najgorsze jest to, że nie można przesadzić w żadną ze stron, bo ktoś na pewno będzie poszkodowany. Oprócz tego kilka drobnych zmian w Magii, które wprowadzam już teraz:
Po długiej batalii i dłubaniu nad mapą w końcu udało mi się ją przedstawić w ładniejszej postaci niż to co było dostępne. W dziale Mapy znajdują się 4 prowincje Tragonii: Prowincja Królewska, Krainy Mrozu oraz Mapa Dominium i Krainy Mgieł (na jednym wycinku mapy). Pozostałe prowincje: Vordrak i Ziemie Legatów Burz będą dostępne w bliżej nieokreślonym terminie:) tzn. jak znajdę chęci i czas na kolejną batalię. Pozdrawiam.
Ehh sam nie mogłem uwierzyć, że znalazłem w swoich zbiorach taką perełkę. Życiorys Skrakkiego:) Postać gnoma złodzieja prowadził nick - kolega, który zagrał dosłownie jedną sesję na wyjeździe sylwestrowym (kiedyś wyjeżdżaliśmy ekipą na kilka dni na Sylwestra i z reguły rozgrywaliśmy krótkie sesje z ludźmi, którzy raczej nie grywali w RPG). Dziś przeszukując swoje zbiory natknąłęm się na tego gnoma i po konsultacji z nickiem umieściłem w dziale "Życiorysy". Szkoda, że nick zagrał tylko raz - pamiętam, że było śmiesznie i naprawdę fajnie.
Opisałem jeszcze jedną z akcji, które można wykonać w czasie rundy walki. Precyzyjny cios to zdolność dostępna tylko dla zabójcy, ale postanowiłem ją umieścić na karcie Akcji Bitewnych. Update'owałem także akcję "precyzyjny strzał", która dla zabójcy jest rozwinięciem akcji "przycelowania". Polecam zapoznać się strzelcom z tą akcją, ponieważ przycelowanie zmniejsza Próg Słabego Ciosu (tzn. łatwiej zadać pełne rany). Piszę o tym, ponieważ wcześniej przycelowanie nie miało tej dodatkowej i czasem bardzo przydatnej cechy.
Jak już pisałem wcześniej, mam dziś i przez następne dni trochę wolnego i więcej czasu na update'y strony. Chciałem przedstawić wszystkim nową postać w naszej drużynie, którą prowadzę. Jest to Radagast, nekromanta. Radagast jest dziełem Basta, który opracował jego historię i wszystkie założenia i który prowadzi tą postać. Z powodu przetasowań w drużynie, Sarak dał sobie na jakiś czas spokój z RPG i na jego miejsce wrócił właśnie Bast. Bast nie jest oczywiście całkiem nowym graczem, powiem nawet tak, że jest to człowiek, z którym zaczynałem przygodę z RPG (KC i Warhammer). Po prostu ilość miejsc w mojej drużynie jest ograniczona, nie chcę prowadzić więcej niż 5 osób naraz, ponieważ jest za duże zamieszanie, mamy problem z miejscem do gry i akcja posuwa się zbyt wolno. Dlatego już parę lat temu zdecydowałem, że jeśli ktoś chce sobie odpocząć od tego wspaniałego zajęcia jakim jest RPG, to dopiero wtedy mogę na miejsce tej osoby wkręcić drugą. Z Bastem było identycznie, ponad rok temu zrobił sobie przerwę - musial sobie trochę spraw w życiu uporządkować, a potem długo długo nie było vacatu na stanowisko gracza:) Zatem witamy z powrotem Basta i serdecznie zapraszam do lektury życiorysu jego nowej postaci!
Dzisiaj miałem jechać na zamki na Jurę. Niestety z planów nici, bo dopadła mnie angina i najwyraźniej kroi się dłuższe L4. Generalnie porażka. Nie pozostało mi nic innego jak dłubać w materiałach do RPG. Dlatego dzisiaj przedstawiam najnowszą część kronik Gotreka un Nathrek, czyli jego przygody w rodzinnych Krainach Mrozu i Wysokiej Wieży. Magia zyskuje status 0.3b - sesje wskazują, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Chciałbym, aby w lipcu powstała już wersja 1.0, pod którą moglibyśmy się podpisać. Cały czas mam nowe spostrzeżenia i staram się balansować tę dziedzinę, z większych zmian to być może zostanie zmniejszona ilość Punktów Magii u czarowników, ale to wszystko wymaga jeszcze wielu testów i niczego nie przesądzam. Na pewno po grubszych testach usiądę z graczami i zaczniemy dłuższą analizę. Narazie jest dobrze i raczej sugerowałbym zająć się kronikami Gotreka:)
Chciałbym dzisiaj przedstawić jedną z najstarszych postaci, którą dawno dawno temu prowadził Cad. Był to łowca Lyrralt, który po wielu przygodach został Fechmistrzem - jak narazie jedyną postacią, której udało się odbyć takie szkolenie. Lyrralt już nie żyje, zginął podczas wyprawy do Navarry na południe kontynentu. Ale wspomnienia pozostały. Odkopałem jego kroniki, uporządkowałem rozdziały i dziś umieszczam kilkanaście rozdziałów, których jest w sumie ponad 40! Tyle jest opisanych, a lekko licząc wszystkich jego przygód byłoby z 80 jak nic - jednak nie wszystkie zostały opisane. Kroniki powstawały na przestrzeni wielu lat, ponieważ Cad grał Lyrraltem dobre 7 lat swojego życia. Mogę tylko powiedzieć jedno: szkoda, że inni gracze nie spisywali swoich przygód - wspaniale po tylu latach wrócić do tamtych czasów, można powiedzieć, że do początków RPG. Niektórzy próbowali coś pisać, ale po dwóch albo trzech krótkich kronikach dawali sobie spokój... a wspominając tamtejsze przygody łezka w oku się kręci.
Po długiej przerwie Prosiak napisał kolejne części Kronik Gotreka - maga walki. Zapraszam zatem gorąco do lektury dalszych losów drużyny, czyli do działu Gracze->Kroniki. Mam nadzieję, że niebawem będzie można przeczytać kolejne przygody Gotreka i innych postaci z drużyny.
Dziś krótko, bo zamiast dłubać ostro to dałem się wciągnąć kolegom z pracy w granie w Monopoly. Tak więc poprawki w menu - zmiana szczegółów grafiki, przejrzystość.
W dziale Mechanika->Rzuty Obronne pojawiły się tabele i opis tychże rzutów.
Wczoraj graliśmy sesję RPG. Po sesji o tym wszystkim trochę myślałem i już dziś wprowadziłem kilka poprawek do magii. Od razu wyszedł spory "bug" w Amuletach. Są one zbyt pojemne i przy bonusach, które one dodatkowo dają zahacza to o lekką przesadę.
Teoretycznie mag może strzelać czarami z Amuletów jak z karabinu. W sumie to mógł, bo Amulety zostały już poprawione. Dodatkowo rzucanie czarów z Amuletów modyfikuje się o poziom czaru.
Oprócz Amuletów poleciała modyfikacja kilku czarów. Cieszę się, że mam normalnych graczy i rozumieją, że najważniejsze jest wybalansowanie każdej klasy postaci - inaczej gra nie miałaby sensu. Tzn. mam nadzieję, że to rozumieją:P
Witam. Jest 23.09 a ja dalej dłubię przygodę na jutrzejszą sesję, w międzyczasie robiąc milion rzeczy. Rzeczy takich jak np. Mapa.
Mapę Dominium zrobiłem dobry rok temu i czasem gdy mam kilka chwil dorzucam tam jakiś nowy element, powiększając ją do kolejnych prowincji Tragonii.
Dzisiaj zahaczyłem o Krainy Mrozu, Prowincję Centralną, elfi las Leredeon i kawałek kraju zwanego Norishią. Grafikiem nie jestem i mimo że mapa wygląda miejscami topornie to chyba jednak lepsza taka niż żadna:)
Dzisiaj trochę zasad walki, czyli gratka dla postaci walczących. W dziale Walka->Akcje Bitewne znajdują się Akcje Bitewne, czyli akcje, które postacie mogą przeprowadzać w czasie rund walki. W zakładce Walka->Broń: Specjalizacje umieściłem charakterystykę specjalizacji w broniach, które to zaś są głównym celem i marzeniem każdego wojownika.
Znów zapraszam do działu Magia. Pojawił się krótki i treściwy akapit o specjalizacjach i mistrzostwach w czarach.
Przedstawiam też krótki artykuł o Tarczach ochronnych Amuru. No i jak zawsze poprawki moich wcześniejszych potknięć (literówki i stylistyka).
W dzisiejszym odcinku programu przedstawiam Państwu ciąg dalszy opisu naszego systemu magii. Nie wprowadziłem żadnych poprawek, więc wersja mechaniki zostaje. To co dziś wrzuciłem na stronę to po prostu ciąg dalszy tego co mam na papierze i co mi się udało przerobić do wersji "zjadliwej" dla osób niezorientowanych w temacie.
Mamy więc opis zapisu czarów do Matrycy, rzucanie czarów niedostępnych, wzmacnianie czarów matrycowych i takie tam :). Sami sprawdźcie w wolnej chwili.
Dziś krótko, ale treściwie. W dziale Mechanika->Wiara pojawił się opis zasad dotyczących "magii" kapłańskiej, czyli Wiary. Oprócz spisu czarów znajduje się tam komplet informacji na temat mechaniki dotyczącej kapłanów. Tak jak obiecałem, pojawiło się kilka drobniutkich poprawek w zasadach Magii, a także krótka charakterystyka poszczególnych rodzajów Amuletów. Jak znajdę trochę więcej czasu w pracy to postaram się rozbudować bardziej szczegółowo ten aspekt:)
Na prawie 4 miesiące zaniedbałem stronę i dopiero dzisiejszego dnia udało mi się zmobilizować do działania.
Oprócz zaniedbania strony, muszę przyznać, że zrobiłem sobie ponad miesięczną przerwę od RPG - na szczęście paru ludzi wyciągnęło mnie z tego niebytu :)
Zapraszam do działu Mechanika->Walka->Walka:Szkolenia. Tak jak obiecałem jakiś czas temu, w końcu pojawia się rozpiska szkoleń w walce w broni białej i strzeleckiej. Pozdrawiam.
Od dosyć dawna chciałem zrobić licznik sumujący ilość wejść na stronę, z ciekawości czy ktoś tu w ogóle zagląda. Dopiero niedawno udało się to zrobić. Może inaczej.
Dopiero niedawno pomógł mi to zrobić Cad - muszę przyznać, że sytuacja idealnie się ułożyła, bo Cad w pracy robi strony w ASP:)
W dziale Mechanika->Rozwinięcia pojawiły się rozwinięcia postaci, które są dostępne dla graczy. Oprócz zwykłego przechodzenia na poziomy doświadczenia, gracze mają możliwość kreowania swoich postaci pod innymi kątami. Jeśli ktoś chce systematycznie rozwijać swoją Inicjatywę, Wytrzymałość lub inne cechy, droga wolna. Za każde rozwinięcie trzeba jedynie zapłacić określony koszt w PD oraz spełniać wymagania minimalne. Za jakiś czas pojawi się trochę więcej rozwinięć dla graczy, a także szkolenia w broniach.
Muszę przyznać, że chyba trochę się zagalopowałem w pewnym aspekcie tworzenia strony. Ostatnio wrzucam tylko życiorysy i kroniki postaci i zaniedbałem trochę mechanikę samej gry. Przyczyna tego jest taka, że chciałem skończyć publikować pewne stare życiorysy i musiałem zrobić w nich najpierw porządek i niektóre trochę przerecenzować (powiedzmy, że część z nich była trochę przestarzała pod względem stylistycznym:)). Od jakiegoś czasu pojawiło się wiele życiorysów, szkoda że nie wszystkim chciało się spisywać swoje losy, no ale w końcu nie jest to u mnie obowiązek. Następne materiały, mam nadzieję, będą traktować więcej o mechanice gry. Pojawiły się także już całe i świetne Kroniki Tomosa, postaci prowadzonej kiedyś przez Cada. Z tej okazji chciałem je oczywiście gorąco polecić. Kroniki Tomosa są bardzo rozbudowane tekstowo i są doprowadzone do końca jego losów (tzn. jego końcowe losy opisałem już ja w wielkim skrócie). Zapraszam do lektury, bo naprawdę jest co czytać, Tomos przeżył sporo fajnych przygód.
Dziś jeszcze jedna postać z przeszłości. Postać, która zagrała dosłownie jedną sesję. Nawet niecałą, bo około 30 minut. Lariel była zabójczynią i była prowadzona przez Basta. Bast włożył wiele serca i czasu w wymyślenie tej jakże świetnej historii postaci. Niestety postać zginęła na początku sesji. Od razu doszło do nieporozumienia i głupich gierek słownych z resztą graczy, co skończyło się dla Lariel tragicznie. Trzy ostro dopakowane postacie 9 poziomu to trochę za dużo jak na postać, która dopiero co zaczyna wędrówkę... Muszę przyznać, że była to także moja porażka, nigdy nie powinienem dopuścić do tego co się stało. Pozwoliłem z premedytacją zniszczyć świetną postać, która mimo, że grała krótko, to była jedną z najciekawszych postaci jakie widziałem. Najgorsze, że Bast naprawdę napracował się nad tą historią i nikt nawet się nad tym jakoś nie zastanowił wtedy. Szkoda, że Lariel nie mogła rozwinąć skrzydeł. Mam nadzieję, że już nigdy u mnie na sesji nie dojdzie do czegoś takiego - można zabić drugiego gracza jak najbardziej, ale to co się wtedy stało nawet mnie zabolało. Przedstawiam niesamowitą historię Lariel oraz rysunek własnoręcznie wykonany przez Basta. Houk!
Chciałem dziś zaprezentować 2 postacie wykreowane przez jednego z moich graczy, Basta. Pierwsza to półelf Kaladrin, mag i wyznawca Baurusa, Amala Czarnego. Kaladrin to bardzo stara postać, chyba powstała dobre 4-5 lat temu. Postać zagrała dosłownie kilka sesji i odeszła od drużyny, być może kiedyś Bast zagra ponownie półelfem. Później wykreował kilka kolejnych świetnych postaci, a dziś możecie przeczytać pamiętniki Druma. Drum jest krasnoludzkim wojownikiem skorym do bitki i popijawy. Ale pod tym wszystkim kryje się jego prawdziwe Ja, ponieważ Drum należy do tajnej organizacji zwanej Strażnikami Dominium. Postać Druma i organizacja Strażników była wstępem do kampanii, w której drużyna poszukiwała starożytnego artefaktu, Włóczni Przeznaczenia. Drum odłączył się od drużyny w połowie kampanii, po prostu Bast nie miał czasu na grę. Ale może zrobił dobrze, bo reszta drużyny już od jakiegoś czasu nie żyje, a Drum ma się dobrze. Pije piwo w jakiejś karczmie na zadupiu i czeka, aż Bast wróci do gry i poprowadzi go dalej:) Poczytajcie pamiętniki Druma, są naprawde świetne, widać że Bast włożył w ich pisanie wiele serca. Oprócz przedstawienia Wam sylwetki Druma i Kaladrina mamy dziś kontynuacje losów Tomosa, Gotha i Gotreka. Miłego czytania.
Miało być dziś dużo, ale nie będzie. Dziś 13-ty, straciłem sporo czasu na marznięciu na przystanku i tego czasu mi właśnie braknie na pracę nad stroną. Jutro prowadzę sesję i trzeba się przygotować. Ale i tak mam ładny smaczek dla wszystkich. Oprócz kolejnego cyklu przygód Gotha i Gotreka, chciałem Wam przedstawić wspaniałą postać, Tomosa. Tomos był mnichem z Klasztoru Czerwonego Słońca. Był, ponieważ już nie żyje, razem z poprzednią drużyną zginął w Zamku Szarego Cienia. Tomos był postacią prowadzoną przez Cada. Mnich to dosyć nowa profesja, którą udało mi się opracować na potrzeby systemu. Mnich posługuje się stylami walki wręcz rodem z Tesji oraz specjalnymi Koncentracjami, zwanymi Ki-Shak. Moce mnicha bazują na wewnętrznej koncentracji i wierze w swoje umiejętności. Nikt nie wie czy mnisi korzystają z magii, czy też PSI. Ich moce są naprawdę wielkie, jednakże i oni mają ograniczenia. W następnym tygodniu postaram się zaprezentować naszą wizję mnicha. Tymczasem zapraszam wszystkich do lektury Kronik Gotha, Gotreka i Tomosa. Aktualnie dostępne są 2 rozdziały przygód Tomosa, wkrótce kolejne. Miłego czytania.
Chciałem dzisiaj wszystkim przedstawić Kroniki Krissa Lazarusa. Była to przez długi czas postać Prosiaka. Kriss, nawrócony zabójca i wierny wyznawca Richitera, zginął zabity w wyniku kłótni ze swoimi towarzyszami, w wyprawie po Włócznię Przeznaczenia. Kroniki autorstwa Prosiaka nie obejmują wszystkich przygód Krissa, wtedy raczej zabrakło by książki. Macie za to do dyspozycji około 30 stron świetnego tekstu i porywających przygód Krissa. Od paru miesięcy Prosiak ma już nową postać, Gotreka un Nathrek i także ku naszej uciesze zapisuje Kroniki. Dziś także kolejna część Kronik Gotreka. Zapraszam do lektury.
Ostatnio mam trochę mało czasu i ciężko mi coś więcej popracować nad stroną. Ale w końcu strona działa poprawnie w FireFox'ie (mam nadzieję, że nie tylko u mnie) i poprawnie wyświetla poszczególne zakładki. Problemów z kontrolką Ajaxa też nie ma. Oczywiście dla samego RPG najważniejszy jest tak zwany Miodek. Miodku dziś zbyt wiele nie ma, ale taki już ten Los. W "Życiorysach" pojawił się jeden z moich starych opisów postaci. Jest to odgrywana przeze mnie postać, kiedy byłem jeszcze graczem u świetnego MG, Alexenid'a alias Pawlas'a. Niesamowity był to MG, szkoda że tak rzadko prowadził, ale jak to w życiu bywa, nie zawsze jest czas na RPG. Mimo wszystko bardzo miło wspominam te nieliczne sesje u Alexa, w ADiD w świecie Wiedźmina i mojego ukochanego Cyberpunka 2020. Postać Takeshi'ego, którą przedstawiam Wam bardzo polubiłem. Niestety skończyło się chyba na 2 lub 3 sesjach. Ale i tak było super. Takeshi Mishimito oficjalnie był Biznesmenem na usługach Arasaki, w rzeczywistości była to postać Solo - w tym przypadku zabójcy, ninja. Te parę sesji pamiętam jak dziś, a było to dobre 7 lat temu. Mam nadzieję, że w przyszłości będę miał możliwość zagrać jeszcze u Alexa. Życiorys nie jest wybitny, ale postacią tak fajnie mi się grało, że postanowiłem poświęcić mały wycinek strony mojemu wrednemu ninja, który na ostatniej sesji pozabijał całą drużynę kataną, bo byli niewygodnymi świadkami i zawalili zlecenie. Ehh to były czasy ... Ku Chwale Lorsha:)
Dziś coś specjalnego. Postanowiłem podzielić się moimi ulubionymi stronami, nie tylko z tematyki RPG. Mam nadzieję, że chociaż niektóre przypadną Wam do gustu. Zapraszam do działu "Rozdroża". W niektórych działach znajduje się teraz okienko zwane "Paskiem skrótów". Mimo że strona nie jest jeszcze straszliwie rozbudowana, to niektóre zakładki mają sporo rozdziałów, akapitów, i nowych myśli np. Walka i Bogowie. Dlatego z myślą o wygodzie czytających, udało mi się zbudować biegającego za czytającym małego asystenta skrótów. Pasek skrótów przesuwa się razem ze stroną i jest dostępny na bieżąco. Mam nadzieję, że ułatwi to nawigację wielu osobom. Póki co "Pasek skrótów" jest dostępny w działach: Bogowie, Walka, Kroniki i Życiorysy (Goth i Gotrek). Sami zobaczcie. Pojawił się w końcu dział "Kroniki". I jest co czytać. Przedstawiam Wam Kroniki Gotha i Gotreka (autorstwa Cada i Prosiaka). Gotrek jest synem Gotha (oczywiście w grze:)) i kapłanem boga wojny, Lorsha. Gotrek jest Magiem Walki i synem Gotha. Dopiero niedawno dowiedział się kto jest jego prawdziwym ojcem. Razem wyruszają w podróż, która jak się okaże, będzie długa i niebezpieczna. Gotrek chce poznać ojca, którego nie miał w młodości, a Goth chce zdobyć chwałę wśród swego ludu niosąc światu Słowo Białego Wilka - Lorsha. Przygody tej drużyny (tzn. Goth, Gotrek, Ziriel, Santhis, Adrian) są rozgrywane średnio co tydzień. Mam nadzieję, że moi kochani gracze w miarę na bieżąco będą tworzyć Kroniki i opisywać nasze sesje RPG. Najciekawsze jest to, że gracze opisują swoje przygody ze swojego punktu widzenia - czasem całkiem różnego. Zapraszam do lektury. Ku Chwale Lorsha!
Minął weekend i trzeba brać się do pracy. Dziś pojawiło się kilka nowych punktów w rozdziale Walka - głównie mechanika obliczania zadanych ran. W tym tygodniu pojawi się na pewno jeszcze kilka ciekawych rzeczy. Tymczasem zapraszam do przeczytania życiorysu gracza, który już dawno nie grywa w RPG. Jak każda jego postać, także Dagonin Lockheart odgrywany przez Dariusza Gorstkę był zagrany znakomicie. Jest to jeden z najstarszych życiorysów w mojej kolekcji, na szczęście wszystkie mam je zarchiwizowane i wielokrotne pady dysku nie przeszkodziły w publikacji tego dokumentu:) Miłego czytania.
No cóż, dziś standardowo trochę poprawek. W końcu wziąłem się za siebie i uzupełniłem sekcję "meta". A na deser mapa polityczna świata. Przedstawiam Wam kontynent Beredun, czyli tak zwany znany świat. Jak widać jest na nim wiele państw i państewek. W centrum znajdują się 2 potężne molochy: Imperium Havieloth i Królestwo Heboru - te 2 państwa stoją po dwóch przeciwległych osiach, co co jakiś czas kończy się otwartym (lub nie) konfliktem. Na południowym wschodzie dominuje w dalszym ciągu królestwo Bizantii (kiedyś cesarstwo) oraz królestwo Molok. Północ to przewodnictwo Tragonii, kraju, w którym ostatnio rozgrywają przygody moi gracze. Generalnie światem rządzą ludzie, ale jest też miejsce dla elfów (zamknięte dla ludzi królestwo Arael), krasnoludów i gnomów (północno zachodnie krainy). Oczywiście wszystkie rasy przeplatają się ze sobą, a granice między państwami są często umowne. Często w oficjalnych granicach państw znajdują się małe imperia kupieckie. Oprócz tego wiele terenów jest całkowicie niezamieszkana i niegościnna dla ludzi (jednakże granice państw przez te terytoria są wytyczone na mapach). Nie będę tutaj zanudzał - państwa i krainy zostaną na pewno w swoim czasie przedstawione. Aktualnie tylko zarys polityczny.
W zakładce "Świat" i "Bogowie" dodano pierwsze bóstwa (za jakiś czas kolejne). Są wśród nich Richiter Wielki, Arianne, Valaee, Dagerrod, Aziel, Lorsh i Baurus. Narazie jest zrobiona lista do poszczególnych akapitów na stronie "Bogowie", za jakiś czas coś bardziej estetycznego :)
Gorąco polecam nowe życiorysy w dziale "Gracze". Od dziś można poznać początki Sarsosa i Lataniela (obydwa autorstwa Basta) oraz nową postać od Prosiaka, Gotreka un Nathrek. Za jakiś czas postaram się wrzucić kolejne losy wszystkich postaci, których życiorysy można już czytać. Aktywna jest w końcu mapa Dominium, jednej z prowincji Tragonii - królestwa, po którym postacie moich graczy wędrują. Mam nadzieję, że niebawem pojawi się mapa zachodniej i centralnej prowincji. Pojawiło się także sporo poprawek i update'ów kosmetycznych, zapewne nie dla wszystkich widoczne to będzie od razu (zależy od przeglądarki). Większość dzięki Cadowi, który w czasie "przerw na opieprzanie" w pracy, pomaga mi. Mam nadzieję, że te przerwy zwiększymy do 8h/dobę. Ehhh marzenie ... :) No ale prawda jest taka, że gdyby nie on i jego wskazówki, to strona nie miałaby nawet "menu".
Zakładka Zbrojownia (Mechanika) jest już aktywna. Wszystkie rodzaje pancerzy, tarcz oraz broni są dostosowane do mechaniki "Dziedzictwa Cieni". Zostały nazwy, ceny, waga etc. Udało się wprowadzić kilka poprawek, które naprawiają błędy wyświetlania w IE 7.0. Mam nadzieje, że za jakiś czas FF i Opera będą biegać poprawnie. Postaram się w tym tygodniu wrzucić kilka ciekawych życiorysów i szkolenia w stylach walki.
Zakładka Punkty Doświadczenia jest już aktywna. Można sprawdzić dla każdej profesji ilość PD potrzebną na kolejny poziom. Aby wyliczyć np. dla wojownika, ile trzeba PD na 4 poziom, odejmujemy po prostu PD z 4 poziomu od 3 poziomu. Wynik jest szukaną liczbą. Modyfikator Schematu u dołu tabeli to bazowa wartość, od której zostały obliczone PD dla kolejnych profesji. Jak widać każda profesja ma inny Modyfikator Schematu. Wojownik i Złodziej najszybciej awansują, a Mag Walki i Mnich najwolniej. Podyktowane jest to tym, że te ostatnie profesje mają trochę więcej możliwości (Mag Walki walczy i czaruje, a Mnich używa potężnych Koncentracji) i dla zachowania balansu w grze, narzucono właśnie takie schematy. Aktywna jest także zakładka Walka w zakładce Mechanika. Tutaj są przedstawione wszystkie zasady walki w naszym systemie. Tzn. wszystkie będą w swoim czasie, aktualnie jest to tylko część zasad. Mam nadzieję, że na dniach uda mi się więcej wrzucić. Jeszcze jedno. Być może dla niektórych zasady walki i w ogóle mechaniki wydają się skomplikowane i trudne. Nic bardziej mylnego. Po obyciu się z tą mechaniką, sami stwierdzicie, że jest bardzo prosta i przyjazna dla Gracza i Mistrza Gry. Można rozwijać swojego bohatera pod różne schematy walki. Jest walka bronią dwuręczną, są style walki dwoma broniami, znajdziecie tutaj specjalne szkolenia dla tarczowników, no i tesijskie style walki bronią jednoręczną (bez tarczy). Ale to wszystko w następnych odcinkach ...
Dziś udało się postawić stronę. Póki co wersja robocza, na pewno znajdzie się sporo błędów, mam nadzieję, że szybko uda się je wyeliminować. Niestety przeglądarki inne niż IE nie interpretują poprawnie kodu. Oczywiście to moja wina, w przyszłości postaram się zoptymalizować kod html pod inne przeglądarki. W Operze wygląda to najgorzej. W Firefox'ie jest lepiej - tabele nie centrują się i potrafią się zlać w jedną, ale reszta jakoś działa. Aktualnie dostępne na stronie: Cechy Główne i Dodatkowe w zakładce Mechanika oraz 2 fajne życiorysy: Goth un Nathrek, autorstwa Cad'a i Kriss Lazarus, autorstwa Prosiaka. Prosiak i Cad to moi gracze, żadne tam zwierzaki:))) Polecam! Niedługo następne ... |