MECHANIKA GRY: Specjalizacje w broni

Specjalizacje w broniach należy nabywać po kolei i dotyczą tylko broni, w której postać się szkoli. Stopień fechmistrza i mistrza w danej broni jest zwykle nieosiągalny w zwykłych szkołach walki, aby znaleźć odpowiedniego mistrza trzeba się sporo natrudzić. Fechmistrzów w danej broni jest na kontynencie najwyżej kilkudziesięciu, a mistrzów kilku, może kilkunastu.

STOPNIE SPECJALIZACJI W BRONI – ILOŚĆ ATAKÓW W RUNDZIE
Stopień Nazwa Poziom
Dośw.
Broń do
walki wręcz
Lekka kusza Ciężka kusza Sztylet do
rzucania
Strzałka Łuk Inne pociski
(bez łuków)
1. Biegły 1-6 1/1 1/1 1/2 2/1 3/1 2/1 1/1
7-12 3/2 1/1 1/2 2/1 3/1 2/1 1/1
13+ 2/1 1/1 1/2 2/1 3/1 2/1 1/1
2. Specjalista 1-6 3/2 1/1 1/2 3/1 4/1 2/1 3/2
7-12 2/1 3/2 1/1 4/1 5/1 5/2 2/1
13+ 5/2 2/1 3/2 5/1 6/1 3/1 5/2
3. Fechmistrz 1-6 2/1 3/2 1/1 4/1 5/1 3/1 2/1
7-12 5/2 2/1 3/2 5/1 6/1 3/1 5/2
13+ 3/1 5/2 2/1 6/1 7/1 3/1 3/1
4. Mistrz 1-6 5/2 3/2 1/1 4/1 5/1 3/1 5/2
7-12 3/1 2/1 3/2 5/1 6/1 3/1 3/1
13+ 4/1 3/1 2/1 6/1 7/1 4/1 4/1
EFEKTY SPECJALIZACJI W BRONI, KOSZT I CZAS SZKOLENIA
Stopień Nazwa Kość ran Atak Opóźnienie PSC Koszt
pkt. Atutu
Koszt
w złocie
Czas szkolenia
0. Brak k4 * -1 0 Brak Brak
1. Biegły k6 1 5nFL - 10nFL Kilka dni (k6 + 2)
2. Specjalista k8 +1 -2 +1 2 40nFL - 70nFL Kilka tygodni (k6 + 2)
3. Fechmistrz k10 +2 -k4 +2 3 100nFL - 200nFL Kilka miesięcy (k6 + 2)
4. Mistrz k12 +3 -k4 brak PSC 4 200nFL - 400nFL Około roku (k6 + 8)

* Z racji swoich predyspozycji klasa Zbrojnych otrzymuje modyfikator -2 do Ataku, Kapłan, Łotr i Mag Walki -3, a klasa Czarodziejów -4.