MECHANIKA GRY: ROZWÓJ postaci
Punkty doświadczenia
Poziom |
Schemat |
Wojownik |
Paladyn |
Łowca |
Mag |
Kapłan |
Druid |
Złodziej |
Zabójca |
Bard |
Mag Walki |
Mnich |
Poziom |
1. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1. |
2. |
200 |
180 |
200 |
200 |
210 |
190 |
200 |
170 |
190 |
170 |
230 |
230 |
2. |
3. |
300 |
270 |
300 |
300 |
315 |
285 |
300 |
255 |
285 |
255 |
345 |
345 |
3. |
4. |
400 |
360 |
400 |
400 |
420 |
380 |
400 |
340 |
380 |
340 |
460 |
460 |
4. |
5. |
500 |
450 |
500 |
500 |
525 |
475 |
500 |
425 |
475 |
425 |
575 |
575 |
5. |
6. |
600 |
540 |
600 |
600 |
630 |
570 |
600 |
510 |
570 |
510 |
690 |
690 |
6. |
7. |
700 |
630 |
700 |
700 |
735 |
665 |
700 |
595 |
665 |
595 |
805 |
805 |
7. |
8. |
800 |
720 |
800 |
800 |
840 |
760 |
800 |
680 |
760 |
680 |
920 |
920 |
8. |
9. |
900 |
810 |
900 |
900 |
945 |
855 |
900 |
765 |
855 |
765 |
1035 |
1035 |
9. |
10. |
1000 |
900 |
1000 |
1000 |
1050 |
950 |
1000 |
850 |
950 |
850 |
1150 |
1150 |
10. |
11. |
1100 |
990 |
1100 |
1100 |
1155 |
1045 |
1100 |
935 |
1045 |
935 |
1265 |
1265 |
11. |
12. |
1200 |
1080 |
1200 |
1200 |
1260 |
1140 |
1200 |
1020 |
1140 |
1020 |
1380 |
1380 |
12. |
13. |
1300 |
1170 |
1300 |
1300 |
1365 |
1235 |
1300 |
1105 |
1235 |
1105 |
1495 |
1495 |
13. |
14. |
1400 |
1260 |
1400 |
1400 |
1470 |
1330 |
1400 |
1190 |
1330 |
1190 |
1610 |
1610 |
14. |
15. |
1500 |
1350 |
1500 |
1500 |
1575 |
1425 |
1500 |
1275 |
1425 |
1275 |
1725 |
1725 |
15. |
16. |
1600 |
1440 |
1600 |
1600 |
1680 |
1520 |
1600 |
1360 |
1520 |
1360 |
1840 |
1840 |
16. |
17. |
1700 |
1530 |
1700 |
1700 |
1785 |
1615 |
1700 |
1445 |
1615 |
1445 |
1955 |
1955 |
17. |
18. |
1800 |
1620 |
1800 |
1800 |
1890 |
1710 |
18000 |
1530 |
1710 |
1530 |
2070 |
2070 |
18. |
19. |
1900 |
1710 |
1900 |
1900 |
1995 |
1805 |
1900 |
1615 |
1805 |
1615 |
2185 |
2185 |
19. |
20. |
2000 |
1800 |
2000 |
2000 |
2100 |
1900 |
2000 |
1700 |
1900 |
1700 |
2300 |
2300 |
20. |
mod. sch. |
0% |
-10% |
0% |
0% |
+5% |
-5% |
0% |
-15% |
-5% |
-15% |
+15% |
+15% |
mod. sch. |
Rozwinięcia Postaci za Punkty Doświadczenia
Oprócz normalnego przyrostu cech w wyniku zdobywania nowych poziomów, postać, za otrzymane Punkty Doświadczenia, ma prawo do zakupu niektórych cech i umiejętności.
Uwaga: można rozwijać atrybuty powyżej wymagań minimalnych, jednakże koszt wydania PD zwiększa się o 50%.
Inicjatywa
Przyrost
|
Wydane PD
|
Wymagania
|
1
|
100
|
brak
|
2
|
150
|
brak
|
3
|
200
|
Zręczność: 14, Poziom Doświadczenia: 4
|
4
|
300
|
Zręczność: 15, Poziom Doświadczenia: 5
|
5
|
350
|
Zręczność: 16, Poziom Doświadczenia: 6
|
6
|
450
|
Zręczność: 17, Poziom Doświadczenia: 7
|
7
|
500
|
Zręczność: 18, Poziom Doświadczenia: 8
|
8
|
600
|
Zręczność: 19, Poziom Doświadczenia: 9
|
i wyżej
|
+100 PD
|
Zręczność +1, Poziom Doświadczenia +1
|
Wytrzymałość
Przyrost
|
Wydane PD
|
Wymagania
|
1
|
150
|
brak
|
2
|
200
|
brak
|
3
|
250
|
Kondycja: 14, Poziom Doświadczenia: 4
|
4
|
300
|
Kondycja: 15, Poziom Doświadczenia: 5
|
5
|
400
|
Kondycja: 16, Poziom Doświadczenia: 6
|
6
|
500
|
Kondycja: 17, Poziom Doświadczenia: 7
|
7
|
600
|
Kondycja: 18, Poziom Doświadczenia: 8
|
8
|
700
|
Kondycja: 19, Poziom Doświadczenia: 9
|
i wyżej
|
+100 PD
|
Kondycja +1, Poziom Doświadczenia +1
|
Walka wręcz: Rany
Przyrost
|
Wydane PD
|
Wymagania
|
1
|
50
|
brak
|
2
|
70
|
brak
|
3
|
90
|
Siła: 13, Poziom Doświadczenia: 4
|
4
|
110
|
Siła: 14, Poziom Doświadczenia: 5
|
5
|
130
|
Siła: 15, Poziom Doświadczenia: 6
|
6
|
150
|
Siła: 16, Poziom Doświadczenia: 7
|
7
|
170
|
Siła: 17, Poziom Doświadczenia: 8
|
8
|
200
|
Siła: 18, Poziom Doświadczenia: 9
|
i wyżej
|
+30 PD
|
Siła +1, Poziom Doświadczenia: +1
|
Punkty Atutu
Punkty Atutu otrzymuje się za każdy zdobyty Poziom Doświadczenia. Można jednak je zakupić także za Punkty Doświadczenia, co kosztuje [150PD + Poziom Doświadczenia pomnożony przez 10 (150 + Poz. *10)]. Nie ma ograniczeń co do ilości zakupionych Punktów Atutu na danym poziomie. Przykładowo postać na 1 Poziomie Doświadczenia zapłaci za 1 Punkt Atutu 160PD (150+10), a postać na 10 poziomie zapłaci 250PD (150+100).
Krzepa
Poziom
|
Wydane PD
|
1
|
300
|
2
|
400
|
3
|
500
|
4
|
600
|
5
|
700
|
6
|
800
|
Refleks
Poziom
|
Wydane PD
|
1
|
300
|
2
|
400
|
3
|
500
|
4
|
600
|
5
|
700
|
6
|
800
|
Siła Woli
Poziom
|
Wydane PD
|
1
|
300
|
2
|
400
|
3
|
500
|
4
|
600
|
5
|
700
|
6
|
800
|
Ścieżki Profesyjne.
Postacie dwuprofesyjne muszą zdobywać równo swoje poziomy doświadczenia. Postać może mieć tylko o jeden poziom różnicy między profesjami. Jednak istnieje możliwość kwalifikacji w wybranym kierunku profesyjnym np. mag-wojownik może być magiem 14 poziomu i wojownikiem 10 poziomu, jednak musi mieć „zakupioną” Ścieżkę Maga +3.
Stopień
|
Wydane PD
|
Wymagania
|
1
|
200
|
Podstawowy Współczynnik Profesyjny 12
|
2
|
250
|
Podstawowy Współczynnik Profesyjny 13
|
3
|
300
|
Podstawowy Współczynnik Profesyjny 14
|
4
|
350
|
Podstawowy Współczynnik Profesyjny 15
|
i wyżej
|
+50 PD
|
Podstawowy Współczynnik Profesyjny +1
|